In de rubriek ‘Wij zijn Clearfacts’ delen we de verhalen van onze medewerkers. We zoomen in op hoe ze hun loopbaan bij Clearfacts zijn gestart, welke rol ze opnemen en wat hun job en karakter typeert.

  • Naam: Stefaan Fagot
  • Rol: Product content marketeer bij Clearfacts
  • Motivatie: Ik wil onze klanten zo snel en zo goed mogelijk op de hoogte brengen van onze productinnovaties.
“Ik maak de vertaalslag tussen ons product en onze klanten”

Stefaan Fagot
Product content marketeer bij Clearfacts  

Je bent al enkele jaren aan de slag bij Clearfacts als product content marketeer. Wat houdt die functie zoal in?

Als product content marketeer verzorg ik – in één zin samengevat – de productcommunicatie naar de gebruikers van ons digitale samenwerkingsplatform. Die gebruikers, in eerste instantie accountants, breng ik via diverse communicatiemiddelen en -kanalen op de hoogte van alle nieuwigheden waarmee we het Clearfacts-platform heel regelmatig verrijken.

Om de drie weken krijgt onze software een update. Dan krijgen alle klanten een nieuw bericht in hun portaal met informatie over wat er precies veranderd is, hoe een en ander werkt in de nieuwe release, enzovoort. Een samenvatting van die productinfo neem ik mee op in de nieuwsbrief die wij elk kwartaal versturen. Die bevat ook nog andere productinformatie – over nieuwe mogelijkheden die eraan komen, bijvoorbeeld – en meer algemene verhalen over Clearfacts. Die verhalen, waaronder klantengetuigenissen, geven ons bedrijf een menselijk gezicht.

Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor alle documentatie over Clearfacts. Daarvoor ben ik oorspronkelijk ook aangeworven: om die enorme berg aan informatie, die toen nog over heel de organisatie verspreid zat, op één centrale plaats samen te brengen, zo goed mogelijk te ordenen en waar nodig aan te vullen. Niet alleen over de werking van ons acountantportaal, maar ook over het klantenportaal bijvoorbeeld, kunnen klanten nu vlot allerlei info raadplegen, van een klassieke algemene handleiding tot hapklare brokken informatie in de vorm van FAQ’s en korte video’s.

Samen met mijn collega’s organiseer ik ook webinars. Tot dusver waren die hoofdzakelijk gericht op accountants. Alleen bleek uit onze jaarlijkse tevredenheidsenquête dat de kennis van ondernemers over ons klantenportaal helaas nog niet op peil staat. Daarom gaan we vanaf dit jaar ook voor die specifieke doelgroep meer seminars organiseren.

Dat is een goedgevuld, gevarieerd takenpakket. Was dat ook wat jou het meest aantrok in deze job?

In eerste instantie was het inderdaad de functie die mij aantrok. Die laat mij toe om mijn taalvaardigheid – ik ben vertaler Engels-Frans van opleiding – optimaal te combineren met mijn marketingachtergrond. Bij Clearfacts ben ik weliswaar lid van het productteam en niet van het marketingteam, maar vanuit mijn ervaring met marketingcommunicatie vervul ik in de praktijk toch een zekere brugfunctie tussen beide teams.

Daarbij komt dat ik, als je mijn professionele parcours overschouwt, in elke functie wel ergens een link met technologie of software heb gehad. Uiteraard ben ik zelf geen ingenieur, maar ik ben wel geïnteresseerd in het technische luik. Ik maak ook heel graag de vertaalslag voor anderen die misschien een minder analytisch-technische geest hebben. Dat heb ik ook in vorige jobs vaak gedaan. En dat blijf ik gewoon graag doen.

Speelde de onderneming zelf ook een rol in je keuze voor Clearfacts?

Ik had eerder al voor een multinational gewerkt, dus ik vond het in elk geval een leuke afwisseling om bij een succesvolle start-up aan de slag te gaan. Een van de vele voordelen is dat je veel directere lijnen met je collega’s en het management hebt. Bij Clearfacts is er zo goed als geen hiërarchie, en dat ligt me wel.

Tegelijkertijd vond ik het ook geruststellend dat het bedrijf deel uitmaakt van een grotere groep als Isabel. Eigenlijk geniet ik op dit moment van het beste van twee werelden. Clearfacts combineert de ondernemende mentaliteit en positieve dynamiek van een start-up met de gezonde stabiliteit en de uitgebreide voorzieningen van een grote onderneming.

Hoe zou je de sfeer op de werkvloer omschrijven?

Hier heerst absoluut een toffe sfeer. We lachen heel wat af, ook en vooral in meetings. De collega’s zijn uitermate behulpzaam. Toen ik hier begon, kende ik zo goed als niets van boekhouden en helemaal niets van de Clearfacts-software. Maar dat is nooit een probleem geweest. Je moet hier hoegenaamd niet bang zijn om vragen te stellen. We helpen elkaar waar we kunnen. En we trekken allemaal aan hetzelfde zeel. Die sociale bewogenheid die in het DNA van het bedrijf vervat zit, daar kan ik mij perfect in terugvinden. Ik voel mij daar echt goed bij. En uiteindelijk geeft dat gevoel toch altijd de doorslag.

  • Wolters Kluwer lanceert Clearfacts Kyte om e-facturatie voor kmo’s te vereenvoudigen

    5 December 2024

    Nieuwe softwaremodule helpt bedrijven met de digitale facturatieverplichting

    Lees verder

  • Clearfacts laat AI voor jou werken: 4 voorbeelden uit de praktijk

    5 November 2024

    In het continu evoluerende digitale tijdperk, neemt kunstmatige intelligentie (AI in de volksmond) een prominente plaats in. Toch is de technologie helemaal niet zo nieuw als je denkt. De onderliggende kracht van machine learning bestaat al veel langer. Wist je dat het R&D-team van Clearfacts meer dan twee decennia ervaring heeft met AI?

    Lees verder

  • Boekhoudsoftware, open U: de magie van onderlinge heen-en-weercommunicatie

    8 August 2024

    Anno ’24 lijkt het een allround statement in de bedrijfswereld: samenwerken ís de toekomst. Wellicht zie je nu een volle Teams-agenda op je netvlies verschijnen, sparsessies met je collega’s en veel (lange) telefoongesprekken met je klanten.

    Lees verder

Meer weten?
Groot gelijk!

Gratis én vrijblijvend

Op basis van jouw boekhoudpakket

Wij ontwarren waar jij mee vast-zit