In de rubriek ‘Wij zijn ClearFacts’ delen we de verhalen van onze medewerkers. We zoomen in op hoe ze hun loopbaan bij ClearFacts zijn gestart, welke rol ze opnemen en wat hun job en karakter typeert.

  • Naam: Wout Coveliers
  • Rol: Customer Support Specialist bij ClearFacts
  • Motivatie: Ik wil dagelijks bijdragen aan de tevredenheid van de ClearFacts-gebruiker.

“Mijn job vertoont sterke parallellen met mijn verleden als cafébaas: in beide gevallen staat het helpen van mensen en het schenken van voldoening centraal.”

Hoe zag jouw loopbaanpad eruit voor je bij ClearFacts kwam?

Ik werkte een viertal jaar als cafébaas bij Nick’s Café in Antwerpen. Een job die helemaal aansloot bij mijn sociale ingesteldheid. Ik ontmoette er ook mijn echtgenote. Alleen bleken onze agenda’s niet bepaald op elkaar aan te sluiten: zij had een nine to five-job, terwijl ik bij wijze van spreken five to nine werkte.

Ik volgde een opleiding systeem- en netwerkbeheer bij de VDAB, waar Erik Van Santvliet van ClearFacts toen het bedrijf kwam voorstellen. Ik bezorgde mijn cv en de rest is geschiedenis.

Welke rol vervult een Customer Support Specialist?

Ik help de klant – in de meeste gevallen de accountant – met zijn praktische vragen en problemen. Vraagstukken rond de database probeer ik zo veel mogelijk zelf op te lossen. Gaat het om een codevraagstuk, dan klop ik aan bij mijn collega’s op de developmentafdeling. Eenmaal zij een oplossing hebben uitgewerkt, koppel ik die naar de klant terug.

Je genoot geen specifieke opleiding accountancy. Hoe heb je die kennis geabsorbeerd?

Ik volgde een bijkomende opleiding SQL, waardoor ik de databasetaal begrijp en spreek. Daarnaast heeft ClearFacts me de affiniteit met accountancy bijgebracht. Verder geldt het devies ‘al doende leert men’. Ik ben hier omringd door een sterk team met een brede kennis. Bij ClearFacts heerst een cultuur waarbinnen het absoluut oké is om je collega om hulp te vragen.

Jouw job verschilt wel sterk van het leven als cafébaas?

Wat het levensritme betreft wel, uiteraard. Toch zie ik verschillende parallellen. In beide gevallen staat het contact met klanten centraal. Je probeert hen blij te maken met jouw dienstverlening. Ik hou er ook van om problemen op te lossen. Samen met vrienden hield ik er vroeger bijvoorbeeld van om computers in elkaar te steken. Mijn job sluit dus sterk aan bij mijn karakter, drijfveren en interesses.

ClearFacts is de voorbije jaren razendsnel gegroeid. Hoe merk je dat zelf?

Ik zie twee grote veranderingen. De eerste situeert zich bij de personeelsbezetting. Ons team is de voorbije jaren sterk uitgebreid. Ik vond het destijds fijn om in een klein groepje terecht te komen, maar kijk er nu naar uit – zeker nu het weer mag en kan – om de vele nieuwe collega’s persoonlijk te ontmoeten. Daarnaast resulteert een groeiend klantenbestand in meer klantenvragen. Ik deed aanvankelijk gewoon wat op mij afkwam, maar huldig onder meer na een opleiding ‘Getting things done’ een meer gestructureerde werkwijze.

Wat typeert jou als werknemer?

De lockdownperiode was echt niks voor een sociaal wezen als mezelf. Toen ik voor het eerst weer naar kantoor trok, fietste ik onbewust al fluitend naar het werk. Mijn vrouw heeft er zelfs een filmpje van gemaakt.

Naar het schijnt werkt niet alleen jouw enthousiasme aanstekelijk …

Klopt, bij ClearFacts werken verschillende gelijkgestemde zielen. Ik heb hen de microbe van het fantastische bordspel Dungeons & Dragons doorgegeven. (lacht)

  • Meer jong talent, tevreden klanten en minder tijdverlies: de succesformule van Neofin

    5 March 2025

    De accountancysector staat voor een dubbele uitdaging: jong talent wil een moderne werkplek met impact, terwijl klanten snellere en efficiëntere service verwachten. Neofin begreep dat en zocht een oplossing die zowel de interne werking optimaliseerde als aantrekkelijk was voor nieuw talent. Die vonden ze in Clearfacts: de digitale snelweg tussen accountants en ondernemers.

    Lees verder

  • Wat accountants vinden van Clearfacts (en waarom jij dit moet weten)!

    24 February 2025

    Het is elk jaar hetzelfde liedje. In december nodigden we al onze klanten uit om een korte enquête in te vullen. Zo krijgen we een helder beeld van hoe zij Clearfacts ervaren en ontdekken we wat we nog beter kunnen doen om hun leven makkelijker te maken. Hun antwoorden? Die doen ons duizelen.

    Lees verder

  • Wolters Kluwer lanceert Clearfacts Kyte om e-facturatie voor kmo’s te vereenvoudigen

    5 December 2024

    Nieuwe softwaremodule helpt bedrijven met de digitale facturatieverplichting

    Lees verder

Meer weten?
Groot gelijk!

Gratis én vrijblijvend

Op basis van jouw boekhoudpakket

Wij ontwarren waar jij mee vast-zit