De manier waarop AI onze data verrijkt, is niet zomaar een feature. Sommige AI-functionaliteiten zijn natuurlijk wel te koop, maar de verrijkingsmodellen moet je zelf opbouwen. Het is het resultaat van meer dan tien jaar grondige analyse en voortdurende aanpassingen.
“Herkenning kan je kopen;
verrijking bouw je zelf op.”
Interne AI-filosoof
Onze experts evalueren dagelijks welke AI-modellen goed presteren en welke tekortschieten. Dankzij onze zelfkritische dashboards weten we precies waar we het platform kunnen verbeteren.
En daar plukken klanten de vruchten van: Clearfacts presenteert alleen data van topkwaliteit.
Clearfacts slaat een brug tussen technologie en vertrouwen
1. Gericht fouten opsporen
Onze AI-modellen detecteren potentiële fouten in specifieke factuurvelden en geven gerichte feedback aan onze gebruikers.
Tijdens het boeken vullen we zoveel mogelijk velden – wel 20 per boeking – automatisch in. We zijn ons ervan bewust dat er soms nog kleine fouten gebeuren en zijn daar graag transparant over.
Ons systeem zal ruiterlijk toegeven als er – naast de 19 correcte velden – nog twijfel is over het 20ste. De tool port de gebruiker dan aan om dat ene specifieke veld te checken vooraleer de boeking goed te keuren.
Relevante en gerichte feedback is cruciaal. De gebruiker moet zich enkel focussen op dat ene veld waar ons AI-model niet 100 % zeker van is.
Resultaat: minder tijdverlies en een hogere kwaliteit van de boekingen.
2. Geen btw-nummer of tegenpartij en toch boeken
Particuliere klanten of leveranciers zonder btw-nummer opzoeken, is frustrerend. Het btw-nummer is de unieke sleutel om de tegenpartij te herkennen, en zonder wordt dat een pak moeilijker.
Ons AI-model snort op basis van adresgegevens, en niet alleen op basis van de naam, snel de juiste klant of leverancier op.
Vroeger bleef dit veld vaak leeg en moest de gebruiker het manueel invullen; nu checkt AI in onze databank of de tegenpartij al bekend is, en vult de ontbrekende gegevens automatisch aan.
Resultaat: tijdwinst en veel minder kans op fouten.
3. Juistere boekingsvoorstellen met nieuwste AI
Traditionele verrijkingsmodellen gebruiken eenvoudige algoritmes die patronen uit het recente verleden herhalen. Ons nieuwe AI-model gaat een stap verder. Het analyseert de volledige tekst van de factuur en doorzoekt de geschiedenis van de afgelopen twee jaar. Zo ziet het welke factuur het meest vergelijkbaar is om een nauwkeurig boekingsvoorstel te lanceren.
Een concreet voorbeeld? Verzekeringsfacturen.
Ons AI-model herkent het verschil tussen documenttypes, zoals een auto- en een brandverzekering. Waar AI vroeger wellicht de meest recente autoverzekeringsfactuur zou gebruiken om een brandverzekeringsfactuur te verwerken, zoekt het nieuwe model naar de meest vergelijkbare factuur van de voorbije 2 jaar.
Resultaat: grotere betrouwbaarheid omdat ons AI-model actie neemt op basis van ‘weten’ en het gissen voor bekeken houdt.
4. Korte ontwikkelingscycli zorgen voor continue update
Dankzij onze korte onderzoeks- en ontwikkelingscycli pluk je zeer snel de vruchten van elke verandering of aanpassing. Is een nieuw AI-model getest en goedgekeurd? Dan krijgt onze software een update met de laatste versie ervan.
Die snelheid danken we ook aan de autoscaling-infrastructuur van Amazon. Die zorgt voor snelle documentverwerking, ongeacht de periode of het aantal boekingen. De servercapaciteit past zich automatisch aan het volume van te verwerken documenten aan.
Meer weten over ons Clearfacts-platform?
Meer, veel meer of gewoon alles weten over ons Clearfacts-platform? Contacteer ons. We staan te popelen om je te verrassen.
Clearfacts laat AI voor jou werken: 4 voorbeelden uit de praktijk
5 November 2024
In het continu evoluerende digitale tijdperk, neemt kunstmatige intelligentie (AI in de volksmond) een prominente plaats in. Toch is de technologie helemaal niet zo nieuw als je denkt. De onderliggende kracht van machine learning bestaat al veel langer. Wist je dat het R&D-team van Clearfacts meer dan twee decennia ervaring heeft met AI?
Lees verder
Boekhoudsoftware, open U: de magie van onderlinge heen-en-weercommunicatie
8 August 2024
Anno ’24 lijkt het een allround statement in de bedrijfswereld: samenwerken ís de toekomst. Wellicht zie je nu een volle Teams-agenda op je netvlies verschijnen, sparsessies met je collega’s en veel (lange) telefoongesprekken met je klanten.
Lees verder
Meer weten?
Groot gelijk!
Gratis én vrijblijvend
Op basis van jouw boekhoudpakket
Wij ontwarren waar jij mee vast-zit